Skip to main content

Dokument Detail

[Loading...]
0 hodnocení čtenářů

Inhalt

Literatur Verzeichnis

Fyzický popis: cr |||||||nn|n
[LDR ]: -----nam a22------a 4500
ISBN: 9781563686436
Zpřesnění: (electronic bk.)
ISBN: 1563686430
Zpřesnění: (electronic bk.)
Zrušené/neplatné ISBN: 9781563686429
Zpřesnění: (paperback)
Zrušené/neplatné ISBN: 1563686422
Agentura, která vytvořila originální záznam: OPD001
Jazyk katalogizace: cze
Kód geografické oblasti: n-us---
Autor: Rosen, Russell Scott.
Kód role: aut
Hl. název: Learning American sign language in high school :
Další názvové informace: motivation, strategies, and achievement /
Údaj o odpovědnosti atd.: Russell S. Rosen.
Místo vydání: Washington, DC :
Jméno nakladatele: Gallaudet University Press,
Datum vzniku (*): 2015.
Rozsah: 1 online resource
Typ obsahu - termín: text
Typ obsahu - kód: txt
Zdroj: rdacontent
Úplný obsah: Background -- The study -- Motivation for learning American Sign Language as a foreign language -- Strategies for learning American Sign Language -- Learner achievement -- Conclusion.
Resumé: "With the increase of American Sign Language being offered as a foreign language in high schools, this book addresses issues to better prepare high schools in their recruitment and education of new ASL students"-- ; "Reflecting the exponential growth of college courses offering American Sign Language (ASL) as a foreign language, high schools have followed suit with significant increases in ASL classes during the past two decades. Despite this trend, high school ASL teachers and program administrators possess no concrete information on why students take ASL for foreign language credit, how they learn new signs and grammar, and how different learning techniques determines their achievement in ASL. This new book addresses these issues to better prepare high schools in their recruitment and education of new ASL students. Author Russell S. Rosen begins with the history of ASL as a foreign language in high schools, including debates about the foreign language status of ASL, the situation of deaf and hard of hearing students in classes, and governmental recognition of ASL as a language. Based on his study of five high school ASL programs, he defines the factors that motivate students, including community and culture, and analyzes strategies for promoting language processing and learning. Learning American Sign Language in High School provides strategies for teaching ASL as a second language to students with learning disabilities as well. Its thorough approach ensures the best opportunity for high school students to attain high levels of achievement in learning ASL"--
Text poznámky: Print version record.
Téma (záhlaví): Sign language -- Study and teaching -- United States. ; American Sign Language -- Study and teaching (Secondary) -- United States. ; EDUCATION -- Language Experience Approach.
Zdroj hesla nebo výrazu: bisacsh
Téma (záhlaví): LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES -- Study & Teaching.
Zdroj hesla nebo výrazu: bisacsh
Téma (záhlaví): LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES -- Sign Language.
Zdroj hesla nebo výrazu: bisacsh
Forma/Žánr Záhlaví: Electronic books.
Text návěští seriálu: Print version:
Hlavní záhlaví: Rosen, Russell Scott.
Název: Learning American sign language in high school.
Místo vydání, jméno nakladatele, datum vydání: Washington, DC : Gallaudet University Press, 2015
Identifikační číslo záznamu: (DLC) 2015001655
Bližší určení dokumentu: Ebook Library
Text odkazu: E-kniha dostupná zde
URL zdroje: http://public.eblib.com/choice/publicfullrecord.aspx?p=4459709
Bližší určení dokumentu: EBSCOhost
Text odkazu: E-kniha dostupná zde
URL zdroje: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&scope=site&db=nlebk&db=nlabk&AN=1179851
Bližší určení dokumentu: Project MUSE
Text odkazu: E-kniha dostupná zde
URL zdroje: https://muse.jhu.edu/books/9781563686436/
Text odkazu: E-kniha dostupná zde
URL zdroje: http://ebookcentral.proquest.com/lib/illcencol-ebooks/detail.action?docID=4459709
Veřejná poznámka: Available for ICC via Ebook Central. Click here to access.
Sigla: OPD001
[NZVt]: Learning American sign language in high school : motivation, strategies, and achievement

Diskussion

[Loading...]
Keine Beiträge
Für Kommentar Beitrag, bitte Anmelden